Salonul Auto de la Frankfurt nu a mai impresionat ca altădată printr-o abundenţă de concepte extravagante, cât mai ales prin pragmatismul afişat de producătorii auto: concepte care pot fi transpuse rapid în producţie, noi generaţii ale unor modele deja consacrate, destule maşini hibride şi electrice dar mai ales noi versiuni ale actualelor modele cu succes de piaţă uşor de prognozat.
Iată totuşi trei concepte care anunţă maşinile de serie ale viitorilor ani pentru mărci majore prezente pe piaţa europeană.
Ford Evos: Kinetic Design 2.0
Ford şi-a înnoit complet gama de automobile şi trece acum la un nou ciclu de producţie, unul care va sta sub influenţa versiunii 2.0 a limbajului de design Kinetic, prezentat pentru prima dată în 2005, pe Iosis Concept. O versiune caracterizată printr-o evoluţie - nu o revoluţie - a liniilor actuale ale maşinilor Ford, care pune accentul pe dinamică, pe forţă şi pe agresivitate. Kinetic 2.0 ar putea însemna, judecând după cum arată conceptul Evos, o transformare completă a calandrului modelelor Ford dinspre o zonă clasică spre una demnă de deceniul II al secolului XXI.
Evos are forma unui coupé 2+2 şi nu prefigurează vreun model viitor anume în gama mărcii, ci doar va servi ca sursă de inspiraţie pentru modul în care vor arăta modelele Ford în viitorul apropiat. Lung cât un Focus şi lat cât un Mondeo, Evos ar avea o stabilitate de invidiat, precum şi un spaţiu uriaş pentru pasagerii unei maşini compacte. Unele dintre soluţiile tehnice folosite la interiorul conceptului (ceasuri de bord digitale, ecranul central cu touchscreen etc.) vor fi preluate în echipările superioare ale viitoarelor modele, în timp ce elementele de design cum ar fi farurile extrem de înguste cu LED vor fi adoptate doar pe anumite modele Ford, cel mai probabil pe Focus şi Mondeo. Calandrul cu două grile trapezoidale în oglindă şi proiectoare