Guvernul a aprobat, în şedinţa de astăzi, prin ordonanţă de urgenţă, înfiinţarea Ministerulului Afacerilor Europene, care va avea ca şi principale atribuţii gestionarea procesului de coordonare al afacerilor europene şi coordonarea pe orizontală a gestiunii procesului de absorbţie a fondurilor comunitare, a anunţat, la finalul şedinţei de Guvern, ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban. Potrivit ministrului de resort, o prioritate a Ministerului Afacerilor Europene este finalizarea modificărilor în sistemul de gestiune al achiziţiilor publice, astfel încât, într-un timp cât mai scurt, să fie reluat procesul de transmitere a facturilor către Comisia Europeană. “În momentul de faţă, pe tot ce înseamnă program operaţional unde sunt implicate procese de achiziţii publice, nu mai transmitem facturi către Comisia Europeană. Întâi, clarificăm chestiunile interne, în special legate de procesul de achiziţii publice şi, ulterior, vom reîncepe acest proces de transmitere a facturilor. Estimările mele sunt că, cel mai devreme, în cursul lunii noiembrie, vom relua acest proces”, a precizat ministrul, care nu a exclus posibilitatea modificării unor reguli existente. Leonard Orban a arătat că, în cazul acelor proiecte unde vor fi identificate probleme, va fi retrasă finanţarea însă banii nu se vor pierde, ci vor fi transferaţi către alte proiecte. Ministrul a reiterat faptul că obiectivul stabilit este ca, până la finele anului 2012, România să atingă o rată de rată de absorbţie în ceea ce priveşte fondurile alocate pentru politica de coeziune de minimum 20%. Potrivit actului normativ adoptat astăzi, structura de conducere a Ministerului va fi formată din ministru şi doi secretari de stat, ministrul precizând că nu vor fi efectuate angajări suplimentare. „Insist asupra acestui element. Nu angajăm personal suplimentar, voi lucra cu personalul care există în prezent. Desigur,