Toamna se numără şoselele. Nu cele la care se taie panglica, ci acelea la care lucrările vor începe în curând. În ultimele patru luni ale lui 2011, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va demara investiţii de infrastructură rutieră în valoare de aproape 4 miliarde de lei (circa 950 de milioane de euro), potrivit unui calcul al BUSINESS Magazin pe baza listei obiectivelor de investiţii demarate după 31 august 2011, publicată de minister pe site-ul propriu.
În condiţiile în care piaţa construcţiilor a scăzut cumulat în anii 2009 şi 2010 cu aproape 40%, până la 9-9,5 miliarde de euro, iar criticile privind situaţia şoselelor din România se înmulţesc, nu numai în ţară, ci şi în străinătate, Ministerul Transporturilor a început să se dezmorţească şi să-şi canalizeze priorităţile către dezvoltarea infrastructurii rutiere, mai ales că are la dispoziţie şi câteva miliarde de euro de la Uniunea Europeană în acest sens.
Cea mai importantă lucrare ce va demara în toamna aceasta este reabilitarea drumului naţional 18 Baia Mare-Iacobeni, pe o lungime de aproape 220 de kilometri şi care ar urma să fie finalizată în septembrie 2013. Astfel, valoarea totală pentru reabilitarea acestui drum se ridică la peste 270 de milioane de euro, această sumă incluzând atât contractul cu constructorii, cât şi costurile adiacente, scrie revista BUSINESS Magazin.
Unde merg banii
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a atribuit în luna iunie trei contracte pentru realizarea acestui tronson, în valoare totală de 659 de milioane de lei (155 de milioane de euro). Astfel, compania elenă Aktor a luat 58,7 de kilometri între Baia Mare şi Sighetul Marmaţiei, pentru 182,4 milioane de lei (42,9 milioane de euro), în timp ce asocierea formată din firmele Spedition UMB şi Tehnostrade, ambele controlate de omul de afaceri