„Adevărul“ a testat în Zadar, Croaţia, cea mai nouă variantă a compactei Chevrolet Cruze, care vine cu atuuri precum nivelul de echipare bogat şi portbagajul foarte încăpător. Noul Chevrolet Cruze este mai dinamic, absoarbe elegant denivelările şi abundă în sisteme electronice de siguranţă.
Chevrolet Cruze Hatchback este lansat destul de târziu, la patru ani de la premiera sedanului. Cruze a fost un succes comercial în mai multe pieţe din lume, rezultate bune în vânzări sunt aşteptate şi de la această variantă. Mai ales că sedanul acestei game a reuşit o performanţă impresionantă: este cel mai bine vândut model Chevrolet din SUA.
Putem spune că odată cu această versiune, Cruze intră „şi cu celălalt picior" în competitivul segment compact. Debutul şi-l face cu atuuri precum niveluri de echipare mai bogate şi un portbagaj foarte încăpător. Oficialii Chevrolet susţin că varianta Hatchback are acelaşi şasiu ca versiunea Cruze de WTCC. Datorită acestui lucru se observă un comportament dinamic îmbunătăţit al maşinii.
Drumurile din Croaţia, asemănătoare cu cele din România, au constituit un teren prielnic de testare a maşinii. Suspensiile absorb elegant denivelările, nelăsându-i pe cei din interior să simtă starea drumului. Encartamentul lat şi structura caroseriei fac ca maşina să „se aşeze" foarte bine în viraje, lucru foarte important în segmentul C. Ruliul este prezent însă în viraje mai strânse din cauza arhitecturii suspensiei spate (cu bare de torsiune). Anumite materiale de pe bord şi-au schimbat culoarea, iar gama a primit un sistem de navigaţie cu card SD
Consum de 7,5 litri/100 km
Modelul testat este echipat cu un motor deja existent în gama Cruze sedan, o unitate pe benzină de 1,8 litri care dezvoltă 141 CP la o turaţie de 6.200 rpm. În condiţii de trafic mixt, am reuşit să obţinem un consum de 7,5 litri/100 km. Totuşi, 1,8-ul