Reporterii „Adevărul“ au sărbătorit pe circuitul AMC Kart, la lansarea în România a variantei coupé a emblemei britanice Mini. Noul Mini Coupé în versiunea Cooper S a încercat să-şi demonstreze capacităţile dinamice, dar totodată şi pe cele de design.
Modelul are un encartament mai mare, iar datorită acestuia stă bine în viraje. Motorul de pe echiparea Cooper S, un 1,6 turbo de 184 cai-putere (CP), alături de cutia de viteze manuală, cu şase trepte, permite atacul în forţă asupra liniilor drepte. În curbe mai strânse, maşina are un uşor caracter supravirator.
Suspensia acestui model permite o manevrabilitate de cart şi senzaţii deosebite. Spoilerul-spate se ridică automat la 80 km/h sau poate fi acţionat de şofer dintr-un control de pe bord pentru a îmbunătăţi aerodinamica vehiculului.
Acesta este primul Mini în trei volume, garda la sol redusă cu 29 de milimetri faţă de modelul anterior. Silueta alungită şi „acoperişul şapcă-de-baseball" împrumută noului Mini Coupé o alură sportivă. Cu toate că acoperişul pare că a răpit ceva din spaţiul interior, şoferul şi pasagerul din faţă au suficient spaţiu pentru cap şi pentru picioare. Calitatea şasiului a fost un criteriu important în dezvoltarea noului model. Servodirecţia asistată electric (EPS) este precisă, sistemul de control dinamic al stabilităţii DSC este aflat în echiparea standard, frânele sunt destul de puternice.
Un Mini plin de gadgeturi
Inginerii de la Mini au luat măsurile concepute special pentru a optimiza rigiditatea torsională, totul pentru a oferi senzaţii cât mai plăcute la volan. Mini coupé are encartamentul mai mare, fiind un candidat bun pentru distracţii pe asfalt Foto: gabriel mistodie
Opţional sunt oferite DTC (control dinamic al tracţiunii) cu EDLC (control electronic al diferenţialului blocant) pentru îmbunătăţirea suplimentară a performanţelor dinamic