Brazilienii au cheltuit până acum 17 miliarde de dolari cu organizarea Cupei Mondiale pe care o vor găzdui în 2014. S-au construit şapte stadioane noi, s-au recondiţionat alte cinci, s-au pavat drumuri şi au fost întărite sistemele de securitate şi cele de comunicaţii. Cu toate acestea, Sepp Blatter nu e mulţumit de modul în care decurg lucrările în Ţara Cafelei: "În 2007, cu trei ani înainte de turneu, sud-africanii erau mult mai bine pregătiţi decât brazilienii. Organizatorii trebuie să se grăbească!".
Deşi, iniţial, au fost estimate cheltuieli în valoare de 11 miliarde de dolari, suma s-ar putea dubla până la sfârşitul lui 2013, în condiţiile în care şapte miliarde au fost cheltuite doar pentru modernizarea traficului şi a transportului public din întreaga Brazilie. "Suntem foarte îngrijoraţi, problemele de ordin urban depăşesc problema stadioanelor. Multe proiecte nici măcar nu au fost aprobate încă, iar planurile nu au fost respectate. Încă nu avem maturitatea de a ne organiza pentru un asemenea eveniment", recunoaşte Marcos Tulio de Melo, preşedintele organizaţiei de arhitecţi şi ingineri, care are misiunea de a rezolva problemele urbanistice ale ţării în doar trei ani.
În lipsă de soluţii, politicienii improvizează pentru a rezolva problemele. Astfel, guvernul a oferit oraşelor de pe coastă aproximativ 400 de milioane de dolari şi terenuri pentru a-şi dezvolta porturile, iar nave mari de croazieră să acosteze şi să reprezinte o soluţie pentru numărul mic de locuri din hoteluri.
Aeroporturile, marea bubă
Principala problemă a Braziliei este însă cea a aeroporturilor. Lucrările de renovare la 10 dintre cele 13 aeroporturi care urmează să fie folosite în timpul Cupei Mondiale nu vor fi terminate la timp, deşi extinderile acestora sunt absolut necesare. Cum marea majoritate funcţionează la capacităţi mult mai mari decât cifrele normale, se