Statul va demara pentru a treia oară concesiunea autostrăzii Comarnic-Braşov, însă prelungită de data aceasta până la Făgăraş. Se va demara şi concesiunea unui semi-inel de autostradă în sudul Bucureştiului, oferit la pachet cu taxarea autostră-zilor Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa.
Ministerul Transporturilor renunţă la construirea în concesiune a unei autostrăzi pe coridorul IV de transport paneuropean, între Piteşti şi Sibiu, urmând să construiască, tot în acelaşi sistem de parteneriat public privat o autostradă între Comarnic, Braşov şi Făgăraş. „Ministerul Transporturilor propune, pentru con-struc-ţia unei legături rutiere de mare viteză între vestul ţării (...) şi litoralul Mării Negre, realizarea unei alternative la tronsonul de Autostradă Sibiu-Piteşti, prin construirea în regim de concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov (Codlea)-Făgăraş, în condiţiile suste-na-bilităţii economice şi financiare, care se va conecta la Autostrada Bucureşti-Ploieşti-Comarnic, parte a Autostrăzii Bucureşti-Braşov", arată ministerul într-un comunicat trimis ieri.
România liberă a explicat ieri, într-un articol publicat în cadrul seriei „Treceţi Carpaţii", că realizarea autostrăzii Piteşti-Sibiu, poate depăşi ca preţ suma de 3 miliarde de euro, ca urmare a numărului mare de lucrări de artă necesare şi a condiţiilor de teren dificile. Sugeram că fie se con-struieşte autostrada Comarnic-Braşov şi apoi un drum de legătură modern spre Sibiu, fie se construieşte autostrada de pe Valea Oltului, pentru început la o bandă pe sens, urmând ca ulterior să se adauge a doua bandă. Porţiunea Braşov- Făgăraş urma să fie construită de către firma Bechtel, fiind primul tronson din autostrada Transilvania, însă contractul pentru realizarea acestuia a fost reziliat. Lungimea tronsonului Comarnic-Braşov-Făgăraş, ce va fi scoasă la licitaţie pentru găsirea unui con