„Ce am ratat prin amânarea intrării în Schengen” (Evenimentul Zilei). „FMI smulge marile companii din ghearele Guvernului” (Jurnalul Naţional). „Ce poate face România în faţa unei noi crize” (Gândul).
„Eşecul Schengen ne arată un prieten: Polonia”. Adevărul remarca faptul că Preşedinţia poloneză a uniunii a încercat din răsputeri să sprijine accesul româniei în spaţiul schengen, dar n-a reuşit decât o amânare a votului Olanda şi Finlanda au fost de neînduplecat: nu vor România în Schengen pentru că nu au încredere şi sunt dispuse să mai discute subiectul în 2012. Preşedinţia poloneză încă mai speră să poată include pe agenda unui Consiliu următor chestiunea aderării celor două ţări,
„Ce am ratat prin amânarea intrării în Schengen”. Evenimentul Zilei reaminteşte ca atunci când vom adera la spaţiul Schengen, vom putea trece frontiera indiferent de oră şi prin orice loc, cu un document de identitate valabil. Vom putea sta în alte ţări membre, timp de 90 de zile, fără viză şi fără loc de muncă. Va fi mai greu de gestionat, după desfiinţarea graniţelor, traficul ilegal de droguri, de ţigări sau de persoane. Va creşte volumul de mărfuri tranzitate, încasările vamale, dar poate fi scăpată de sub control evaziunea, în special la bunurile accizabile, cum sunt benzina şi ţigările. Aşa cum explică recent Asociaţia Naţională a Exportatorilor şi Importatorilor, neaderarea României la spaţiul Schengen îngreunează circulaţia. Mărfurile pot circula liber, dar pentru că persoanele nu pot, controlul la graniţe în cazul şoferilor de TIR este un impediment, pentru că poate dura de la câteva minute până la câteva ore. Atunci când vom intra în spaţiul Schengen se va simţi o îmbunătăţire şi în cazul transportului de pasageri. Autocarele staţionează la graniţă destul de mult timp
„FMI smulge marile companii din ghearele Guvernului” citim în Jurnalul Naţional. Nu