Vine week-end-ul si sunt convins ca un trotuar al Pietei Victoria se va umple din nou ca la manifestatie. Nu credeam ca vederea unei cozi impresionante si specula ce a insotit-o sa ma bucure. Dar iata ca am trait-o si pe asta. Coada uriasa din fata Muzeului Antipa si traficul cu bilete la pret dublu au fost, cred, printre cele mai bune vesti ale ultimei perioade. Si mai provocatoare.
Bucurestenii se inghesuie asadar si la muzeu. Si nu doar bucurestenii. Caci am auzit deja si despre oameni care vin de la Iasi special pentru a vizita "Antipa". Nu ne calcam pe picioare doar la spectacole de manele sau competitii sportive, eventual gratuite. Romanii se inghesuie si pentru bilete scumpe, caci pretul intrarii in Muzeul Antipa chiar daca nu este prohibitiv, nu este nici floare la ureche, mai ales daca vorbim despre o familie intreaga.
Si interesul a fost atat de mare incat s-au gasit destui doritori dispusi sa plateasca chiar dublu. Deci nu ne rupem hainele de pe noi doar cand vine vorba despre pomeni de toate felurile. Nu ne intereseaza doar prostiile, ci si lucrurile cu adevarat instructive.
Si atunci, oare de ce prin celelalte muzee ale Bucurestiului bate vantul, singurele momente de revigorare fiind in noaptea alba ce le este dedicata, cand intrarea e libera? Cum, iata, nu lipsa de apetenta a publicului este problema, inseamna ca adevaratele cauze trebuie cautate in alta parte.
Redeschiderea Muzeului Antipa a avut parte de o promovare TV intensa, pe toate posturile importante, cu cateva zile inainte. Am vazut imagini incitante din interior, care, cu siguranta, au starnit interesul oamenilor. Asadar, prima componenta a fost publicitatea. Un management inteligent al muzeului a stiut sa valorifice aceasta parghie importanta de atragere a publicului. Asta inseamna ca a stiut sa comunice cu presa, adica a stiut sa atraga in pri