Munca multa, disciplina oarba, ceva linguseli la adresa sefului si ai reteta pentru o cariera de succes. Oare? Un angajator inteligent va sti intotdeauna ca un angajat dedicat poate si indrazneste sa tulbure apele, atunci cand este nevoie, pentru a imbunatati situatia la locul de munca.
In relatiile profesionale, oamenii tind uneori sa evite orice situatii conflictuale cu orice pret si sa urmeze calea batuta, in ideea ca este cea mai sigura. Insa nu intodeauna avem de castigat daca tinem capul plecat.
Raluca Elgyar, senior HR Consultant in cadrul AVA Human Resources, a raspuns la intrebarile Ziare.com cu privire la cele mai comune erori pe care le fac angajatii, in incercarea de a-si multumi sefii.
Sa te feresti de dispute aprinse pe teme controversate
Evitarea conflictelor si crearea unei atmosfere "pasnice" la locul de munca face parte din lista calitatilor "de dorit" in cazul angajatului ideal, explica aceasta. Exista insa momente cand este bine sa iti exprimi punctul de vedere chiar daca acesta nu se inscrie in linia parerilor majoritare.
"Atunci cand ai o expertiza solida intr-un anumit domeniu, cand ai trecut prin experiente similare (poate la alte locuri de munca) este bine sa oferi colegilor/sefilor si solutii alternative si sa incerci sa-i faci sa vada 'problema' si din alt punct de vedere. Atunci cand ai argumente solide si punctul tau de vedere contribuie la rezolvarea unei situatii sau la imbunatatirea unor procese, este bine sa ai curajul sa-l sustii", a declarat Raluca Elgyar.
Schimbarea de cariera, solutia pe timp de criza?
Sa faci numai ce scrie in fisa postului
Ideea ca superiorii apreciaza angajatii care fac totul ca la carte, insa nu ies din fisa postului, este eronata. Intr-o companie apar mereu situatii exceptionale si e nevoie sa iti extinzi atributiile.