Balenciaga spunea că secretul eleganţei este eliminarea. Hubert de Givenchy a perfecţionat însă acest concept. Într-o lume în care bariera dintre fabulos şi ridicol este subţire precum linia tuşului, minimalismul era considerat un cuvânt murdar înainte de apariţia lui Givenchy.
În modă, este foarte uşor să cazi în patima lui „prea mult". Printre sculptori circulă legenda unui artist care, atunci când îşi termina lucrările, le arunca de pe vârful unui deal. Nu era vorba de vreo excentricitate, nici de masochism. Pur şi simplu, aşa îşi finisa operele. Până la poalele dealului, tot ceea ce era inutil dispărea, lăsând în urmă nimic altceva decât esenţialul.
Imaginaţi-vă o lume în care moda feminină era ceva greoi, unde fustele prea lungi şi prea ample mai degrabă te încurcau, iar ornamentele, înainte de a te fascina, te obligau să te gândeşti cum vei reuşi să porţi respectiva piesă o zi sau o seară întreagă. Ţinutele purtate de Audrey Hepburn în „Mic dejun la Tiffany“ au fost create de Givenchy
Acum, faceţi cunoştinţă cu omul care, înţelegând că minimalismul nu este un cuvânt murdar (nici măcar în modă, unde opulenţa şi fabulosul sunt materii prime), a schimbat toate acestea: Hubert de Givenchy. Fără să-şi arunce creaţiile din vârful unui deal, designerul a renunţat la orice urmă de ornament şi, nu numai că nu a compromis nicio secundă ideea de eleganţă, i-a perfecţionat o nouă dimensiune. Una descoperită de cel considerat mentorul său, Cristobal Balenciaga.
Pe scurt, acesta spunea că secretul eleganţei este eliminarea. Povestea devine interesantă însă abia când aflăm că singurul contact pe plan profesional dintre Cristobal Balenciaga şi Hubert de Givenchy s-a produs prin intermediul fotografiilor din „Vogue". Născut la 21 februarie 1927 în oraşul francez Beauvais din regiunea Oise, contele Hubert James Marcel Taffin de Givenchy a crescut într-o f