Trenul Regal, o adevărată comoară a CFR-ului, stă ascuns în depoul de la Mogoşoaia, de mai bine de doi ani. În vagonul regal al trenului, Regele Mihai al României a servit ultimul prânz în ţară, la plecarea lui în străinătate în ianuarie 1948.
Uitat de lume, pe şinele din Remiza de la Mogoşoaia, Trenul Regal este o bijuteriepe roţi. Garnitura are cinci vagoane, mărturii ale unei epoci apuse din istorie. Dormitorul regal are cinci locuri în două apartamente cu băi complet utilate, a fost construit în 1928. Tot in vagonul de dormit există un dormitor pentru însoţitorii demnitarilor. Acesta are o capacitate de opt locuri - două cuşete cu patrui duble şi două cuşete cu câte două paturi suprapuse- şi are un oficiu şi grup sanitar. Sufrageria din tren are 24 de locuri în salonul mare şi 12 locuri în salonul mic. În cel de-al doilea salon membrii familiei regale şi alte personalităţi serveau micul dejun sau stăteau la discuţii în timp ce fumau. Vagonul dormitor de clasa I are şase locuri în cabine separate cu lavoar în fiecare dintre ele. Vagonul de dormit de clasa a II-a are 16 locuri împărţite în opt cuşete cu chiuvetă în fiecare dintre ele.
Click pe imagini pentru fotogalerie!
Trenul a fost resturat în 2004, având valoare de patrimoniu. De-a lungul timpului, cu Trenul Regal au călătorit Carol al II-lea, Mihai I, Gheorghe Gheorghiu-Dej, dar şi Nicolae Ceauşescu. În vagonul-salon al acestui tren, în toamna anului 1955, Gheorghe Gheorghiu-Dej a discutat cu Nikita Hrusciov despre retragerea trupelor sovietice din România. 20 de ani mai târziu, Nicolae Ceauşescu a plecat de la Bucureşti la Sinaia cu Trenul Regal, însoţit de preşedintele Statelor Unite, Gerard Ford, şi de Henry Kisinger, secretarul de stat. Ceauşescu s-a obişnuit să folosească trenul Regal de câte ori organiza vânători. Cu astfel de ocazii, în tren s-au îmbarcat şi Erich Honecker, Teodo