De o bună bucată de vreme, Citroën lucrează intens la modificarea percepţiei de care se bucurau maşinile din Hexagon ale anilor ‘80-’90. Dacă ne gândim care sunt propunerile avansate în ultima perioadă, cu noul hatchback C4 şi cu atrăgătoarele DS3 şi DS4 deja pe şosele, iar cu DS5 de abia prezentat pieţei europene la Salonul Auto de la Frankfurt, adică mai concret cu o linie de bază plus una premium, se poate spune că ofensiva francezilor este totală. Cum despre primele două am vorbit deja iar ultimul încă n-a ajuns în România, acum a venit rândul lui DS4 să fie testat.
În primul rând, trebuie remarcat designul pe care Citroën i l-a imprimat modelului său care trebuie să înlocuiască vechiul coupé. Pentru a nu pierde în totalitate caracterul unei maşini care a făcut ceva vâlvă la vremea ei, proiectanţii au imaginat o caroserie asemănătoare, dar care are patru portiere, cele din spate fiind decupate foarte fin pe cele două părţi laterale. Fără mânere la vedere şi cu geamuri fixe, acestea fac, practic, din DS4 un fals coupé, personalizând-o bine pe segment. În rest, liniile sunt în mare parte aceleaşi cu cele de la DS3, dar evident adaptate dimensiunilor de pe platforma de C4 pe care a primit-o DS4. Aripi rotunjite, forme dinamice şi un aspect frontal suficient de fioros fac maşina imediat remarcată în trafic. Am avut ocazia să testăm în urmă cu două săptămâni modelul dotat cu motorizarea de top, respectiv 1.6 THP şi 200 CP.
Performanţele sale sunt impresionante, datorită celor 275 Nm disponibili încă de jos, de la 1.700 de rotaţii. De-a lungul a 300 de kilometri până la Tulcea, maşina s-a mişcat foarte bine, iar motorul a tras excelent, indiferent de solicitare sau raport al transmisiei manuale în şase trepte. În plus, evacuarea se aude superb la turaţii mari, mai ales în treptele doi şi trei. Consumul s-a situat în norme bune pentru stilul de condus