Daca ai un job stresant, care iti consuma toata energia in timpul orelor petrecute la birou, cu siguranta productivitatea ta va fi afectata. Tocmai de aceea, este bine sa-ti impui anumite reguli, pentru ca eficienta ta sa nu fie afectata.
O auto-organizare va fi, intotodeaua, mai eficienta decat o indeplinire a sarcinilor haotica. Astfel, daca vrei sa faci fata cu brio sarcinilor de la locul de munca, urmeaza cele zece sfaturi date de Forbes.
1. Fereste-te de multitasking!
Suna contraintuitiv, nu? Adevarul este ca suntem mai productivi daca ne concentram atentia, pret de cateva ore, pe un singur subiect, iar atunci cand terminam ne apucam de altul. Decat sa faci mai multe lucruri deodata si, intr-un final, sa nu-ti reusesca niciunul cum ar trebui, mai bine le faci pe rand.
2. Stai departe de tehnologie
Tehnologia este un slujitor minunat, dar te poate incurca teribil. Raspunde la email sau la telefon doar daca stii ca nu dureaza mai mult de doua minute. Altfel, daca iti vei intrerupe activitatea mai mult timp, vei risca sa te reacomodezi greoi la task-ul la care lucrai si, de fiecare data, va trebui sa o iei de la inceput.
Scapa de alertele care clipesc enervant pe computer de fiecare data cand primesti un nou email si da telefonul pe silentios.
3. Odihneste-ti creierul!
Nu trebuie sa stai in pozitia lotus si sa canti atunci cand te simti epuizat, dar trebuie sa iei pauza, cateva minute, de mai multe ori pe zi, pentru a te calma si clarifica ce ai minte.
Plimba-te putin in jurul cladirii de birou, la aer, sau departeaza-te de ecranul computerului! Te poate ajuta sa ai mintea mai limpede si sa fii mai concentrat.
>4. Elimina intalnirile inutile!
Comunicarea fata in fata este esentiala, pe cand cea prin e-mail este plina de interpretari gresit