Google,nou devenit membru IAB, nu poate fi obligat sa-si declare veniturile incasatedin publicitate*. IAB Romania vaimplementa anul viitor noi standarde si recomandari pentru alte activitati specificepublicitatii online*. Daca s-ar mentine ritmulde crestere de peste 30% inregistrat in 2010 fata de 2009 am putea depasi lafinalul anului 2011 suma de 30 milioane de euro*. Reglementarea industriei va deveni un subiect din ce in ce maiaprins, care necesita atentie sporita pentru ca sa nu franeze dezvoltarea industriei*. Piata in urmatorii 5 ani va fi mult maispecializata*.
Despre toate acestea DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Ioana Anescu (foto), recent numita la conducerea IAB Romania, ocupand functia de director executiv.
DailyBusiness.ro: Google a devenit membru al IAB Romania. Pe langa drepturile pe care compania le va avea in cadrul organizatiei, care sunt obligatiile pe care va trebui sa le indeplineasca?
Ioana Anescu: Prin aderarea la IAB Romania, Google si-a luat angajamentul de a fi un participant activ la dezvoltarea sanatoasa a mediului online si de a sustine misiunea si obiectivele asociatiei si, pe cat posibil, de a oferi suport atingerii acestor obiective.
DB: In calitate de membru al IAB Romania, isi va declara Google veniturile atrase din publicitate?
IA: Calitatea de membru a IAB Romania nu obliga la declararea veniturilor din publicitate online. Noi nu putem obliga pe nimeni sa participe la studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study - n.r.), ci doar recomandam celor mai mari companii din piata sa participe, deoarece doar asa putem avea o imagine cat mai cuprinzatoare a valorii pietei de publicitate online.
DB: Care sunt conditiile ca o companie sa devina membru al IAB Romania?
IA: Membrii IAB Romania au doua calitati: pe de o parte, respecta toate standardele stabilite de asociat