Anvelopele cele mai bune sunt cele noi, ar spune din prima orice vânzător de piese auto. Specialiştii din service-uri sunt însă mai indulgenţi cu buzunarele noatre şi ne asigură că şi cele un pic mai mai vechi pot fi exploatate în condiţii de siguranţă, dacă le folosim cu grijă.
“Este necesar să se inspecteze starea cauciucurilor la fiecare două săptămâni şi tot atunci trebuie verificată şi presiunea din roţi. Trebuie ştiut că presiunea pneurilor trebuie verificată doar când acestea sunt reci, şi nu imediat după şofat. Dacă se observă apariţia vreunei deteriorări, anvelopa trebuie văzută neapărat de către un service specializat”, spune Adi Dinicu, mecanic auto la un service de pe strada Speranţei.
Valorile de presiune sunt stabilite în funcţie de tipul vehiculului, de către producătorii autoturismului şi ai pneurilor. Supra sau subpresiunea anvelopei reduce capacitatea acesteia de a avea o aderenţă corespunzătoare. Va contribui la o uzură excesivă a pneurilor şi va influenţa substanţial manevrabilitatea maşinii, ceea ce poate genera pericole mai ales la virajele luate cu viteze mari.
„Presiunea insuficientă, cu peste 0,5 bari mai mică, reduce anduranţa anvelopelor, conducând chiar la riscul de explozie. De asemenea, atunci când anvelopele sunt umflate insuficient, precizia în abordarea virajelor este afectată. Un alt risc este acela de acvaplanare, atunci când anvelopa are o presiune cu 30 la sută mai mică decât valoarea recomandată. Umflarea insuficientă a anvelopelor creşte distanţa de frânare a vehiculului. Nu în ultimul rând, subpresiunea creşte rezistenţa la rulare a anvelopei şi, direct proporţional, consumul de carburant”, explică Adrian Dinicu.
Odată cu apropierea sezonului rece, şoferii se confruntă cu schimbări rapide în ceea ce priveşte starea vremii. Pentru a face faţă acestor condiţii diverse de drum, proprietarii de autovehi