Trimestrul al patrulea al anului va fi unul foarte prost pentru piata auto din Europa, pe fondul agravarii crizei si scaderii puterii de cumparare, iar analistii asteapta o scadere cu 2,5% pentru intreg anul 2011, se arata intr-un studiu recent al PriceWaterhouseCoopers. DailyBusiness.ro a stat de vorba cu specialistii din domeniu pentru a afla cum va evolua Dacia in aceasta perioada de criza.
Criza va avea o influenta asupra Dacia, a declarat pentru DailyBusiness.ro Constantin Stroe, vicepresedinte al companiei. Acesta se asteapta la o diminuare a volumelor, insa valoric sau ca profitabilitate nu asteapta evolutii semnificative.
Totusi, spune Stroe, vanzarile de pe piata din Romania vor merge "foarte slab" in continuare.
Analistul auto Adrian Mihaltianu ii impartaseste opinia. "Dacia va fi afectata foarte mult la nivel intern. La nivel extern va fi afectata mai putin", a declarat acesta, pentru DailyBusiness.ro.
Mihaltianu crede ca, pe langa criza, si alti factori, precum imbatranirea modelelor Logan si Sandero, contribuie la vanzarile proaste ale companiei.
El se asteapta ca trendul vanzarilor Dacia sa se schimbe in Europa odata cu lansarea noilor modele, asteptate intre pe piata la anul.
Totusi, acesta nu crede ca vanzarile producatorului auto vor reveni pe crestere in Romania in mai putin de doi ani, si asteapta cel mult o stabilizare.
Si asta in primul rand din cauza pietei automobilelor second-hand, care este foarte dezvoltata in tara noastra, spune analistul.
Piata auto europeana este asteptata sa scada cu 2,5% in acest an, pana la 13,4 milioane de unitati, pe fondul inrautatirii perspectivelor economice si somajului ridicat, se arata intr-un studiu recent al PWC. Analistii pun cresterea de 7,3% pe care piata auto a inregistrat-o in august pe seama unui august 2010 foarte