Cea mai veche maşină funcţională din lume, construită în 1884, în Franţa, va fi scoasă la licitaţie luna următoare. Proprietarii modelului De Dion, care funcţionează şi în prezent cu abur, speră să primească pe maşinărie 1.8 milioane de euro, relatează Daily Mail.
Maşina a fost construită cu 12 ani înainte ca Henry Ford să îşi asambleze primul model de autovehicul. Potrivit lui David Burgess-Wise, expert în motoare, maşinăria este înzestrată cu cel mai vechi motor funcţional din istorie.
Maşina De Dion, numită astfel după primul său proprietar, contele De Dion, reuşea să atingă o viteză medie de 25 km/h şi o viteză maximă de 60 de km/h atunci când se deplasa pe un drum drept. În 1906, maşinăria i-a fost vândută unui ofiţer francez, Henri Doriol. Poreclită "Marchiza", maşina a rămas în familia Doriol vreme de 81 de ani. În 1987, autovehiculul a ajuns la Tim Moore, un membru al Clubului Britanic al Maşinilor Vechi. Acesta s-a urcat la volanul "Marchizei" participând la mai multe competiţii.
Cea mai veche maşină funcţională din lume, construită în 1884, în Franţa, va fi scoasă la licitaţie luna următoare. Proprietarii modelului De Dion, care funcţionează şi în prezent cu abur, speră să primească pe maşinărie 1.8 milioane de euro, relatează Daily Mail.
Maşina a fost construită cu 12 ani înainte ca Henry Ford să îşi asambleze primul model de autovehicul. Potrivit lui David Burgess-Wise, expert în motoare, maşinăria este înzestrată cu cel mai vechi motor funcţional din istorie.
Maşina De Dion, numită astfel după primul său proprietar, contele De Dion, reuşea să atingă o viteză medie de 25 km/h şi o viteză maximă de 60 de km/h atunci când se deplasa pe un drum drept. În 1906, maşinăria i-a fost vândută unui ofiţer francez, Henri Doriol. Poreclită "Marchiza", maşina a rămas în familia Doriol vreme de 81 de ani. În 1987, a