Scaune gigantice amplasate in zonele centrale din marile orase, pantofi uriasi in statiile de autobuz, trecatori racoriti de apa pulverizata din instalatii speciale, sau labirintul verde in centrul vechi al Capitalei, toate reprezinta forme ale publicitatii neconventionale.
Despre avantajele acestui tip de promovare, despre existenta unei piete a publicitatii neconventionale, dar si despre cat de ieftina sau costisitoare este aceasta reclama, comparativ cu numarul de oameni pe care reuseste sa il atinga, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu mai multi specialisti.
Intr-o piata slaba, subdimensionata, vazuta ca una provinciala, avem totusi "vocatia neconventionalului", dupa cum sustine Marc Bortun, creative director & partner, Rusu+Bortun Brand Growers.
Potrivit lui Bortun, de vina este, in general, lipsa de intelegere a beneficiilor acestui tip de publicitate.
Ghete ING "Altfel, la nivel rudimentar, strada e foarte parfumata: 'sap puturi', 'cumparam par', 'ma vinde!'. Daca vezi cauciucuri pe marginea drumului, stii ca e o vulcanizare pe-aproape. Poporul roman are vocatia neconventionalului”, a mai spus Marc Bortun.
La randul sau, Claudiu Leonte, general manager al agentiei La Luna, vede piata ca fiind una “tulbure, nerafinata, nesigura si incordata”.
Bere, foto: Marilena Chirita Si asta pentru ca “in continuare in Romania, o promoterita la raft se numeste publicitate neconventionala. Din pacate, in publicitatea neconventionala romaneasca, intra o gramada de lucruri foarte conventionale”.
Pe de alta parte, Andrei Tripsa, creative partner al agentiei Three, nu crede ca putem vorbi doar despre piata de neconventional in Romania, fata de celelalte tari.
“Acum depinde unde si cat de departe ne uitam. Daca ne uitam in jur, in regiune, cred ca stam mai bine decat ei din punct de vedere