Pe parcursul următoarelor trei săptămâni, în toate şcolile şi liceele din ţară se vor desfăşura primele testări pentru evaluarea iniţială a elevilor. Primele examinări au început azi, iar modele de subiecte au fost puse la dispoziţia elevilor şi profesorilor, de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS), încă din data de 15 septembrie. Sursa: Adi Pîclișan
Testările de la începutul semestrului nu sunt, totuşi, o noutate în sistemul educaţional românesc. Şi până acum elevii erau supuşi unor lucrări de control, la scurtă perioadă de la revenirea în băncile şcolii după vacanţa de vară. Scopul testărilor era şi a rămas acelaşi: verificarea nivelului de cunoştinţe al elevilor, un punct de pornire în noul an şcolar pentru profesori.
O noutatea a testelor din acest an este încercarea de uniformizare a subiectelor. Chiar dacă acestea sunt realizate de profesorii din fiecare şcoală, ei le-au conceput după modelele publicate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare(CNEE).
Notele obţinute la testări nu se trec în catalog
Rezultatele evaluării nu vor fi făcute publice, ci se vor comunica individual fiecărui părinte şi elev în parte. "Nota reprezintă de multe ori o sentinţă, şi prea puţin un instrument pentru orientarea şi optimizarea învăţării", a declarat ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, precizând că, pe baza acestei testări se urmăreşte "transformarea evaluării într-un instrument standardizat, cu scopul de orientare şi optimizare a învăţării".
Evaluarea de la începutul anului şcolar are ca principal scop aflarea nivelului de cunoştinţe la care se află elevii în acest moment, analizarea rezultatelor de către o comisie metodică şi identificarea problemelor pe care elevii le-au întâmpinat. Ulterior, se stabilesc modalităţile de realizare a planurilor individualizate de învăţare în vederea particularizării acesto