Consumatorii şi-au schimbat atât de mult obiceiurile de achiziţie a produselor şi serviciilor încât companiile trebuie să fie foarte atente cu propriile pagini web şi experienţa online pe care le-o oferă utilizatorilor, chiar dacă nu au un magazin pe internet, afirmă într-un interviu pentru ZF Buell Duncan, vicepreşedinte la nivel global pentru marketing al diviziei de software a companiei americane.
Practic, spune Duncan, o companie cu produse sau servicii "excelente" dar care are un site care nu le trezeşte încredere potenţialilor clienţi riscă să piardă din business. "Ca şi consumator aş putea să nu cumpăr ceva online, dar cu toţii ştim că e foarte importantă experienţa online, şi cât de mult influenţează experienţa pe site-ul unei companii decizia de a cumpara sau nu ceva.Astfel că acum companiile, mai mult ca oricând, trebuie să se asigure că utilizatorii lor au o experienţă excelentă online. Ei trebuie să se uite: cum arată portalul lor; cum este acesta conectat la sistemele lor de business; cum pot să ofere informaţii consumatorilor. Şi în acelaşi timp, companiile trebuie să analizeze feedbackul clienţilor, fie că este vorba de Facebook, de Twitter sau de alte reţele sociale. Pentru că dacă utilizatorii îşi schimbă procesele de achiziţie, companiile care îşi vor transforma rapid procesele de business vor fi într-o poziţie mult mai bună să câştige cotă de piaţă".
Piaţa de soluţii pentru analiza comportamentului clienţilor, 20 de miliarde de dolari
Oficialul IBM susţine că schimbările care au intervenit în obiceiurile de consum vor genera o piaţă de soluţii IT care să ajute companiile să se adapteze la noul context, cu o valoare de 20 de miliarde de dolari la nivel global.
"Am anunţat anul acesta o iniţiativă numită Smarter Commerce (comerţ mai inteligent - n. Red.). Ţinând cont de modul în care oamenii îşi fac astăzi cumpărăturile şi de