Acţionarii Kenvelo, unul dintre cele mai vechi şi mai cunoscute branduri de pe piaţa locală de fashion, îşi schimbă strategia de business pentru România urmând a crea un grup alcătuit din trei branduri: Kenvelo, Lee Cooper şi Tom Tailor.
Acest nou plan de business îi trimite pe oamenii de afaceri PioFrancesco Borghetti şi Ni Lesh Sajnani, acţionarii Kenvelo, tot mai aproape de modelul liderului pieţei locale de profil, Inditex. Spaniolii de la Inditex, cu afaceri de circa 100 de milioane de euro anul trecut, sunt prezenţi pe piaţa locală cu şapte branduri - Zara, Zara Home, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho şi Massimo Dutti.
Spre deosebire de Inditex, care deţine toate aceste branduri, acţionarii Kenvelo au preluat franciza Lee Cooper pentru Europa Centrală şi de Est şi au semnat un parteneriat cu germanii de la Tom Tailor.
O nouă intrare
În cazul Lee Cooper aceasta este o reintrare pe piaţă, după ce în urmă cu circa doi ani LCR Jeans, care deţinea licenţa magazinelor Lee Cooper la nivel local, a intrat în insolvenţă. La acel moment magazinele au fost închise.
În punctul culminant al businessului reţeaua număra 30 de unităţi, cu afaceri de 11 milioane de euro. Asta se întâmpla în 2008, înainte de criză.
Phillipe Besadoux, 52 de ani, cel care conduce operaţiunile locale ale Kenvelo de aproape trei ani şi care se va ocupa şi de cele două noi branduri, spune că până la finalul lui 2013 reţeaua Lee Cooper ar putea ajunge din nou la 30 de unităţi în România dacă totul merge bine.
"Brandul este deja cunoscut, de aceea este plauzibil să deschidem 10 magazine pe an", afirmă el.
Şi Kenvelo este cunoscut pe plan local, după o prezenţă de circa un deceniu. El este totodată şi este unul dintre cele mai extinse lanţuri din domeniu, cu circa 50 de unităţi.
Liderul pieţei, Inditex, cu toate brandurile, este