O cale mai rapidă de a ajunge spre Braşov va implica o mobilitate mai mare a forţei de muncă, perspectiva achiziţionării unei locuinţe la un preţ mult redus faţă de una similară în Capitală şi o diminuare considerabilăa consumului de combustibil către destinaţiile turistice de pe Valea Prahovei.
Un studiu realizat la cererea Fondului Monetar Internaţional susţinea că România pierde anual 50 milioane de euro pentru că nu există autostrada în lungime de 168 de kilometri care să unească Braşovul de Capitală. Afectaţi în mod direct sunt deopotrivă cele câteva milioane de persoane care trăiesc de-a lungul acestui drum, dar şi companiile din turism sau transportatorii.
De două ori mai rapid pe autostradă
Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), spune că un tir care ar face curse doar în pe şoselele din ţară ar putea străbate, anual, între 80 şi 100.000 de kilometri. În Europa media este de 135.000 şi poate ajunge la 200.000 de kilometri pe an. Dinescu mai oferă un exemplu legat de modul în care autostrada va reduce costurile transportatorilor. Un proprietar care are o flotă de 10 camioane se confruntă, în acest moment, din cauza drumurilor înguste şi aglomerate, cu un accident major pe an. După realizarea autostrăzii, astfel de evenimente vor apărea mult mai rar, în medie, o dată la trei ani.
„Realizarea autostrăzii va duce la un consum de combustibil cu 10-20% mai redus. Pe de altă parte, astăzi, viteza medie de deplasare a unui camion în România este de 40-45 km/oră, aproape de două ori mai mică decât în Germania. Dacă am avea o autostradă, timpul pentru a ajunge la o destinaţie s-ar înjumătăţi, iar creşterea eficienţei pentru un transportator va ajunge undeva între 30 şi 50%." Aceste perspective sunt confirmate - desigur păstrând proporţiile - de un studiu privind oportunitatea