Ziarele, revistele şi site-urile de ştiri încearcă să-şi diversifice veniturile prin publicarea de cărţi electronice
Editurile de cărţi sunt înconjurate din toate părţile de concurenţi care vor le ia o parte din veniturile acestora, fie că este vorba de Amazon, prin vânzările în continuă creştere de cărţi electronice sau de autori care aleg să îşi publice singuri cărţile. Acum, editurile se mai confruntă şi cu un alt concurent: instituţiile de presă.
Rapid şi cu costuri mici, ziarele, revistele şi site-urile de ştiri, precum The Huffington Post, încearcă acum să îşi diversifice veniturile prin publicarea de e-book-uri.
Prin aceste e-book-uri, care sunt de obicei mai scurte, mai ieftine şi se cumpără mai repede decât alte produse, instituţiile de presă redefinesc conceptul de carte electronică, potrivit New York Times.
De exemplu, marţea trecută, The Huffington Post a lansat a doua sa carte electronică, "Cum am câştigat", de Aaron Belkin. Ea se alătură multor alte cărţi electronice publicate recent de The New Yorker, ABC News, The Boston Globe, Politico si Vanity Fair. "Cu siguranţă sunt competitorii noştri", a declarat Stephen Rubin, preşedinte şi editor al Henry Holt and Company, care face parte din compania Macmillan.
"Dacă fac o carte despre Rupert Murdoch şi alte patru reviste fac o carte electronică despre Rupert Murdoch, atunci concurez cu ele", a spus el.
Însă, rămâne de văzut dacă produsele realizate de instituţiile de ştiri pot să se compare cu amploarea şi profunzimea muncii editurilor tradiţionale.
"Fac ceva diferit de ceea ce fac ziarele, revistele şi site-urile de ştiri", a adăugat Stephen Rubin.
Industria de carte se va schimba
Însă, reprezentanţii instituţiilor de presă susţin că industria de carte se va schimba.
"Credem că natura cărţilor se schimbă", a spus Jon Meacham, edi