Dintre toţi investitorii imobiliari străini din România, doar doi au făcut atât malluri, cât şi proiecte de birouri şi locuinţe. Anchor Grup, compania care a construit primul mall din România, în Vitan, este primul, iar Shimon Galon, şeful GTC, este cel de-al doilea. Iar când un investitor care a văzut toate feţele pieţei imobiliare locale din ultimii zece ani spune că "trendul s-a schimbat", s-ar putea ca lucrurile în piaţa imobiliară să devină nu "roz", dar mai puţin cenuşii, scrie revista Business Construct.
Printre câteva zeci de poze cu proiecte imobiliare, dar şi cu animale, munţi sau ape dintr-o sală de întâlniri a sediului GTC din Primăverii, este expus şi un document simbolic, semnat în 2000 de către şefii companiei, arhitecţi, ingineri şi Traian Băsescu, pe atunci primar al Capitalei.
Pusă în ramă, acea inscripţie marca începerea lucrărilor la clădirea de birouri Europe House din Piaţa Victoriei, primul proiect dezvoltat de GTC în Bucureşti, cunoscut drept "sediul Orange". Au urmat America House şi City Gate, în materie de birouri, peste 1.000 de apartamente în Colentina şi Băneasa, precum şi trei malluri mai mici în estul ţării.
Aşezat într-un fotoliu albastru, Shimon Galon, cel care a construit proiecte imobiliare de circa 400 de milioane de euro pe plan local, nu mai are privirea încruntată din 2010 când se plângea că "degeaba aduci lumea la mall că magazinele oricum o duc prost. Femeia cu zâmbetul pe buze şi plasele în mâini lipseşte".
După ce a deschis la debutul crizei trei malluri cu un grad de ocupare la acea vreme de circa 70%, Galon este la câteva zile distanţă de inaugurarea celui de-al patrulea proiect Galleria, în Arad, în care situaţia pare mult schimbată.
"În octombrie 2010 mallul de la Arad era «zero». N-aveam nici măcar o cuşcă pentru câini acolo. Acum mai avem un singur spaţiu gol de 113 metri pătraţi.