Evaluarea iniţială a blocat activitatea în şcoli şi licee. Profesorii se plâng că muncesc prea mult, iar elevii au început să chiulească.
Peste trei milioane de elevi au început, de ieri, să susţină evaluări iniţiale la principalele discipline de studiu. Prichindeii de la clasele I-IV au de dat câte trei teste, iar liceenii ajung să treacă printr-un adevărat maraton, având cel puţin zece evaluări în cinci zile. Acest lucru înseamnă pentru dascăli zeci de subiecte de elaborat, orare modificate şi o organizare ca pentru Bacalaureat. Rezultatele urmează a fi comunicate fiecărui părinte în parte şi notele nu vor fi trecute în catalog, scopul final fiind să se cunoască adevăratul nivel al şcolii româneşti. Părerile cu privire la utilitatea acestei desfăşurări de forţe sunt împărţite.
Organizare ca pentru Bac
„Am o fetiţă în clasa a X-a şi, de când a început şcoala, majoritatea profesorilor au început să predea din nou materia din clasa a IX-a, speriaţi că ar putea avea rezultate proaste după evaluare. Pentru că nu au mai suportat toată nebunia, săptămâna trecută toată clasa a chiulit. Fata mea are de dat 16 teste în această săptămână. E cumplit", explică învăţătoarea Violeta Stoian, de la Şcoala nr. 1 din Capitală. Ea nu înţelege de ce se cere uniformizarea acestor testări. „M-am simţit jignită ca învăţătoare să vină ministerul, inspectoratul sau oricine să-mi spună să fac ce eu făceam deja", a adăugat Violeta Stoian.
Pentru aceste evaluări, directorii de şcoli au trebuit să facă eforturi ca pentru examenul de Bacalaureat. „De azi-dimineaţă stau lângă xeroxuri. Pentru cei 750 de elevi pe care îi avem am avut nevoie de aproximativ 20.000 de coli, nu mai zic de toner. În plus, a trebuit să avem grijă să nu dăm orarul peste cap, ca să putem organiza în acelaşi timp testările. Eu mă simt de parcă aş susţine la mine în liceu trei examene