Păreri împărţite în Timiş, atât în rândul cadrelor didactice, cât şi în rândul părinţilor, în ceea ce priveşte utilitatea testelor de evaluare naţională. În timp ce profesorii se plâng de lipsă de organizare, părinţii spun că evaluările sunt doar de faţadă.
"Era nevoie de mai multă organizare, ca să nu fie în pripă. La liceu, copiii dau şi două, trei teste pe zi. Fiecare cadru didactic formulează un test după modelele ministerului, ei sunt evaluaţi după teste diferite. Însă, nici să pui acelaşi test nu poţi, pentru că este foarte greu să organizezi toate clasele să dea acelaşi test, în acelaşi timp.
Elevii se vor cu burta pe carte în noul an şcolar. Vezi lista de „surprize", pregătită de autorităţi
Mai sunt probleme cu anunţarea rezultatelor - profesorii trebuie să participle la şedinţele de la toate clasele unde au susţinut evaluările", a explicat Sanda Junea, profesor de informatică l Liceul "Grigore Moisil" din Timişoara.
Snobismul părinților duce la condiții insalubre pentru micuții boboci. Vezi cum se înghesuie aproape 40 de elevi într-o clasă!!
"Evaluările sunt de folos, atât pentru profesori, cât şi pentru elevi. Ele ajută cadrele didactice să îşi dea seama de la ce nivel pornesc cu elevii", a declarat Cornel Petroman, profesor de istorie la Liceul "Carmen Sylva" din Timişoara.
Elevii timişeni susţin testele cu care nu se fac de ruşine. Vezi modelele de teste şi rezultate!
Şi în rândul părinţilor, părerile sunt diferite. "Evaluările astea sunt exact ca şi sistemul de învăţământ din această perioadă - mult tam-tam, pentru nimic. Din moment ce notele nu se scriu în catalog, elevii de liceu nici nu se vor agita. Copiii vin din vacanţă iar rezultatele vor fi mizerabile. La sfârşitul anului, după teze şi după ce au intrat în ritm, normal că rezultatele vor fi mai bune. Şi aşa se va demonstra cum au evoluat fulminant", a expl