După o întârziere de peste trei ani şi pierderi de 32 de miliarde de dolari, Boeing a anunţat livrarea primului aparat Boeing 787 Dreamliner către compania All Nippon Airways (ANA) .Prima aeronavă de acest tip va intra în dotarea All Nipon Airways, care a comandat 55 de unităţi, ceilalţi clienţi pentru Boeing 787 Dreamliner fiind Qantas şi United Continental (50), Air Canada (37), Japan Airlines (35), Etihad Airways (31), Qatar Airways (30), Air India (27), LAN Airlines (26) şi British Airways (24).
Epoca aluminiului pare să fi apus în industria aviatică. Cel puţin aceasta este concluzia care se desprinde odată cu lansarea pe scară largă a primei aeronave a cărei structură este formată în proporţie de 50 la sută din materiale compozite şi fibră de carbon.
Până în 2017, All Nippon Airways va avea 55 de avioane Boeing 787 Dreamliner. Avionul are o structură revoluţionară, fiind construit din fibră de carbon, titan şi aluminiu şi numai 10% oţel. Consumul de carburant este mai redus cu 20-30% faţă de modele anterioare.
Boeing 787 are incorporate în scaune inclusiv ecrane tactile Android, care vor intra chiar şi în dotarea clasei Economic, iar marele său atu este oferit de consumul de combustibil, mai redus cu 20 la sută decât al variantei de top din gama Airbus.
Aeronava, cu o anvergură a aripilor de 60 de metri, o lungime de 57 de metri şi o înălţime de 17 metri, are capacitate de 210-250 de locuri, viteză de croazieră de 920 km/h şi un volum de marfă de 4.400 metri cubi
După o întârziere de peste trei ani şi pierderi de 32 de miliarde de dolari, Boeing a anunţat livrarea primului aparat Boeing 787 Dreamliner către compania All Nippon Airways (ANA) .Prima aeronavă de acest tip va intra în dotarea All Nipon Airways, care a comandat 55 de unităţi, ceilalţi clienţi pentru Boeing 787 Dreamliner fiind Qantas şi United Co