Directorii de HR consideră că noua variantă a Registrului de Evidenţă a Salariaţilor (Revisal 5.0.6) este un pas înainte faţă de tradiţionalele cărţi de muncă, pe suport de hârtie, însă are o serie de deficienţe care îl împiedică să fie funcţional.
Registrul electronic de evidenţă a salariaţilor, în care firmele trebuie să treacă toţi cei 4,2 milioane de angajaţi până la finele lunii octombrie, îi nemulţumeşte pe oamenii din HR, pentru că nu reuşeşte să aducă îmbunătăţiri importante faţă de varianta anterioară, Revisal 2.4.0.
"Nu a preluat tot din vechiul Revisal, se blochează, nu se poate şterge o înregistrare. Deşi Codul muncii presupune ca un contract să fie înregistrat anterior începerii activităţii (adică şi cu o zi mai devreme), Revisal ar trebui să permită orice modificare sau chiar anularea informaţiilor până la momentul în care contractul ar fi în vigoare", a declarat Camelia Slivneanu, director de Resurse Umane al Aerotravel (companie cu 101 angajaţi în 2010) şi membru în board-ul HR Club, o asociaţie care reuneşte peste 400 de specialişti în resurse umane. O altă problemă pe care directorii o semnalează în cadrul versiunii noi a Revisal este faptul că nu permite firmelor să treacă decât funcţia actuală a angajaţilor, chiar dacă de-a lungul timpului ei au ocupat mai multe poziţii.
"După ce introduci manual datele suplimentare despre fiecare angajat în noul Revisal - valoarea salariului brut şi a sporurilor, durata angajării (determinată/nedeterminată) şi norma de lucru (număr de ore de muncă/zi) - poţi vedea numai ultima funcţie pe care acesta o are în cadrul companiei, chiar dacă lucrează de mai mulţi ani şi a fost transferat şi pe la alte departamente. Însă problema este şi mai mare, pentru că, odată ce ai trecut toate datele despre angajat în noul program, acestea se modifică şi în vechiul sistem şi practic d