Aviația va fi taxată pentru poluare începând cu anul 2012. Comisia Europeană a publicat astăzi punctele de referință pe baza cărora companiile de aeronave își pot calcula nivelul de emisii CO2 permis în fiecare an. Prețul biletelor de avion ar putea crește de la 2 la 12 euro per călătorie lungă (transatlantică).
Peste 900 de operatori de aeronave vor putea intra în schema certificatelor de poluare într-o încercare numită de experți ca fiind "un pas înainte spre un transport aerian mult mai sustenabil, mai puțin dăunator mediului, dar mai scump".
Certificatele de poluare sunt deja impuse diferitelor industrii precum prelucrarea oțelului sau companiile energetice, pentru a limita nivelul de poluare pe care acestea îl produc. Ele trebuie să nu depășească o limită de poluare stabilită la nivel UE. În cazul în care acestea poluează sub limita stabilită, ele primesc la începutul fiecărui certificate de emisii CO2, pe care le pot folosi pentru anii următori sau pe care le pot vinde cu aproximativ 10-15 euro per certificat. Amenda pentru companiile care nu respectă limita de emisii CO2 este de aproximativ 100 de euro per certificat - iar aceastea ar fi nevoite să cumpere în fiecare an certificate pentru a-și acoperi nivelul de poluare.
Ultimul pas
Singura măsură rămasă în schema de reducere a poluării din sectorul aviației era să se anunțe modul în care companiile de aeronave își pot calcula eficiența privind emisiile CO2. Comisia Europeană a publicat astăzi nivelul de referință pe baza căruia se vor aloca certificatele de poluare. Mai exact, cei 900 de operatori de aeronave vor primi, în 2012, 0,6797 de certificate per 1000 de tone-kilometru, urmând ca această cifră să scadă la 0,6422 în 2013-2020. În 2012, aceștia vor primi gratuit 85% din cotele alocate pentru aviație, iar în 2013-202 proporția va fi de 82%.
Operatorii care consumă mai puține