Loviturile se ţin lanţ pentru americani. După ce datoria publică a depăşit 14.300 de miliarde de dolari, deficitul federal pentru 2011 depăşeşte 1.000 de miliarde de dolari, iar rata şomajului se menţine la 9,1%, marile companii au ajuns acum să nu mai considere SUA tărâmul tuturor posibilităţilor, arătându-se mult mai încântate de prietenoasa China.
„China este ca o companie bine administrată“, a declarat Muhtar Kent, CEO al The Coca-Cola Company, într-un interviu pentru „Financial Times“. China a devenit o destinaţie mai prietenoasă cu mediul de afaceri decât SUA, a adăugat acesta.
Un alt exemplu pozitiv în ceea ce priveşte mediul de business este şi Brazilia, în opinia executivului.
„Aceste ţări învaţă repede. În Vest, noi uităm ceea ce chiar funcţiona în urmă cu 20 de ani. În China şi alte pieţe din întreaga lume, observi o atenţie pentru detalii în ceea ce priveşte sistemul de afaceri şi crearea de locuri de muncă“, a mai spus Kent.
Mai mult, crede acesta, statele americane nu concurează între ele pentru a atrage afaceri, ceea ce le afectează competitivitatea. În China, provinciile se luptă între ele pentru a atrage investiţii din partea marilor companii. În plus, disciplina de care dă dovadă Beijingul în ceea ce priveşte Finanţele şi creşterea economică rapidă fac din China un loc ideal pentru extinderea operaţiunilor sau deschiderea unei afaceri, a explicat şeful Coca-Cola.