Rețeaua de socializare Facebook și-a fixat încă de la început ca țintă atragerea a cât mai mulți prieteni. Acum noua sa strategie țintește cumpărarea unora, mai ales politicieni americani, prin intermediul unui comitet de acțiune politică, creat recent și intitulat Pac.
Facebook a recunoscut ieri că și-a creat propria comisie de acțiune politică, pentru a câștiga nu doar prieteni, ci și politicieni influenți. relatează ziarul ”The Guardian”.
Rețeaua de socializare a precizat că a depus toată documentația necesară la Comitetul de Alegeri Federal, pentru a înființa FBPac, care îi va permite să verse donații candidaților și partidelor politice pe care le susține.
”FB Pac îi va ajuta pe angajații noștri să găsească o cale pentru a-și face auzită vocea în procesul politic, prin sprijinirea candidaților care împărtășesc idealurile noastre”, se spune într-un comunicat al Facebook.
În particular, directorul executiv al Facebook și fondatorul rețelei de socializare, Mark Zuckerberg va încerca să evite soarta pe care au avut-o în trecut companii gigant din domeniul tehnologiei, precum AT&T, IBM și Microsoft, care au fost atrase în capcane de reglementare.
Comitetele de acțiune create de companii mari sunt un lucru obișnuit pentru corporațiile americane, care astfel au cale liberă pentru a dona suma de 5000 de dolari candidaților la alegeri și 15.000 de dolari anual partidelor naționale.
”The Guardian” amintește că Google și-a făcut un astfel de comitet în 2006, donând candidaților la alegerile din 2010 peste 300.000 de dolari.
Facebook și-a extins recent și campania de PR politic la Washington și a cheltuit 550.000 de dolari, făcând lobby, doar în prima jumătate a a acestui an.
O parte a acestor bani se duce pe angajarea unor veterani ai politicii, care cunosc foarte bine tot ce se întâmplă în culisele guvernului americ