Americanii nu sunt prostiţi doar cu televizorul, ci şi cu marile ecrane. Armata SUA se foloseşte de industria de film pentru a spori numărul înrolărilor şi pentru a-şi spăla imaginea. Sursa: REUTERS
Cetăţenii americani sunt tot mai nemulţumiţi de războaiele din Irak şi Afganistan în care Statele Unite sunt implicate, bugetul militar american este ameninţat de o reducere masivă, iar rata sinuciderilor în rândul soldaţilor este în creştere. În aceste condiţii, Pentagonul reuşeşte tot mai greu să facă recrutări, însă are un as în mânecă: Hollwood-ul.
În luna iunie, armata americană a încheiat în premieră un parteneriat cu producătorii peliculei "X-Men: Cei dintâi" (2011), prin care li s-a permis folosirea unor imagini din film în spoturile menite să-i convingă pe tineri să se înroleze. În aceste spoturi, Pentagonul le-a dat supereroilor o nouă definiţie, diferită de cea creată de benzile desenate: "oameni obişnuiţi care descoperă că pot face lucruri extraordinare".
Mai mult, Casa Albă a început să lucreze cu Kathryn Bigelow, regizoarea peliculei "Hurt Locker" (2008), la realizarea unui film despre operaţiunea uciderii lui Osama bin Laden, care ar urma să fie lansat în 2012 pe marile ecrane, relatează "The Washington Post".
Întâmplător sau nu, 2012 va fi un an electoral în Statele Unite, iar multe voci republicane se tem că producţia va fi de fapt un clip extins de promovare al democratului Barack Obama, care va încerca să pună mâna pe un al doilea mandat la Casa Albă.
Deşi nu la nivelul din prezent, Hollywood-ul a fost folosit şi în trecut pentru a îmbunătăţi percepţia americanilor legată de armată, iar cel mai cunoscut exemplu este pelicula "Top Gun", lansată în 1986, care a dus la o creştere considerabilă a numărului recrutărilor în SUA.
Militarii-scenarişti
Pe parcursul filmări