Automobilul FN Herstal, primul înmatriculat în Capitală, este oferit spre vizionare publicului până în luna ianuarie, în holul principal al Muzeului Naţional de Istorie a României. Alături de acest model mai sunt expuse trei „bătrâne doamne" : De Dion Bouton, din anul 1898, Oldsmobile Curved Dash (1901) şi maşina EGO (1924).
Automobilele sunt expuse, în cadrul microexpoziţiei „Bucureştii la primul claxon". „Sunt exemplare foarte rare, unele chiar unicat. Au însemnat ceva în istoria noastră, se numără printre primele maşini care au circulat în România, în plus unele au aparţinut unor personalităţi", a spus Cornel Ilie, muzeograf la Muzeul Naţional de Istorie al României.
Prima maşină înmatriculată în Bucureşti
Automobilul FN Herstal, primul automobil înmatriculat în Capitală, este oferit spre vizionare publicului până în luna ianuarie 2012, în holul principal al Muzeului Naţional de Istorie a României. Fabricat la Liege (Belgia), în anul 1900, maşina face parte dintr-o serie de 47 de automobile produse de constructor, la Bucureşti ajungând cea cu nr. 40. Motorul este pus în funcţiune prin acţionarea unei manivele. Automobilul a aparţinut lui Bazil G. Assan, primul român care a explorat regiunile arctice şi primul român care a făcut o călătorie în jurul lumii. Pentru că prinţul George Valentin Bibescu dorea ca automobilul lui să fie primul înmatriculat, dar vehiculul lui Assan primise deja nr. 1, Prefectura Capitalei a găsit o soluţie de compromis, înregistrând autoturismul prinţului cu numărul 0. „Este făcută la o fabrică de armament din Belgia, care a scos şi câteva maşini. Sunt câteva modele în toată lumea, singura la noi în ţară. Maşina asta prinde 30 km/h", a spus Cornel Ilie, muzeograf la Muzeul Naţional de Istorie al României. Pentru a putea circula noaptea, automobilul este dotat cu două felinare cu petrol.
O trăsură cu mo