Până acum, surparea cu repetiţie de „la Elice" a blocat Bulevardul Marii Uniri timp de 12 luni. De vină este o conductă de canalizare la care nu s-au făcut lucrări de întreţinere. La proiectul pentru cea de-a doua astupare a faimoasei „Gropzila", o firmă de proiectări din Bucuresti a lucrat peste două luni. O fi fost plătită cu ora !
„Mega-groapa" de pe Faleză, vizibilă şi din avion, deja face parte din peisajul urbanistic. Găuroiul, aproape cât lăţimea străzii, iese din comun, nu doar prin dimensiunile care l-au făcut vestit în toată ţara, ci şi prin „longevitate".
În data de 14 februarie 2010, în carosabilul bulevardului Marii Uniri, de pe Faleza superioară s-a căscat un hău cu adâncimea de şapte metri şi diametrul de peste 15 metri. Pământul de sub asfalt s-a surpat, dispărând pur şi simplu.
„Solul din zonă este loess, care are un comportament specific la umezire. Este, dacă vreţi, ca atunci când torni puţină apă în borcanul cu cafea solubilă. Sub acţiunea apelor uzate provenite din vechiul colector de canalizare, care s-a spart din cauză că nu a fost întreţinut prin lucrări de cămăşuire, loess-ul din zonă s-a umezit şi a dat naştere unei cavităţi de mari dimensiuni." explica la vremea respectivă prof. dr. Ing. Octavian Coşovliu, expert în domeniul construcţiilor.
Firma Vâlceana s-a ocupat de atuparea gropii după ce în prealabil a reparat bolta prăbuşită a colectorului de canalizare construit în 1890 , din cărămizi, şi a creat un sistem de protecţie pentru conducta de apă care alimentează zona Portului. A terminat lucrările abia la finele lunii iulie, după aproape o jumătate de an, atunci când şoferii gălăţeni nici nu mai sperau să poată circula pe Faleză. Pentru astuparea gropii, primăria a plătit considerabila sumă de 1,4 milioane lei.
După nici un an, groapa de pe Faleză avea să „recidiveze". Exact în acel