Cortina a căzut peste cea de-a XX-a ediţie a Festivalului „George Enescu". Melomanii care nu au ajuns în sălile de concerte au avut totuşi şansa să simtă spiritul marelui eveniment vizionând o serie de manifestări la televiziunea publică.
Peste o sută de ore de transmisii live pe TV sau pe internet au fost destinate acestui eveniment muzical mamut şi tot acest tur de forţă a avut un coordonator unic - Silvia Ghiaţă, cu care am discutat şi noi despre această ediţie aniversară a celei mai importante manifestări artistice din România.
R.L.: Ce reprezintă Festivalul Enescu în economia transmisiilor TVR?
Silvia Ghiaţă: În primul rând, cred că Festivalul „George Enescu" este un festival uriaş, de mare întindere, cu multă muzică romantică, clasică şi contemporană, are toate stilurile, are mari orchestre, are mari dirijori şi are mari interpreţi. Cred că Festivalul Enescu este o mare bucurie spirituală. Bucuria aceasta o împărţim cu toţii prin mijloacele cele mai diverse ale mass-media, televiziunea publică fiind un vector principal de transmisie.
R.L.: Fiind vorba despre un autentic tur de forţă, vă rugăm să ne traduceţi în cifre implicarea televiziunii publice. Câţi oameni au fost angrenaţi în transmisii, câte ore de emisie, câte zile şi care sunt costurile la care se ridică toate acestea?
S.G.: Este adevărat, este un tur de forţă pentru întreaga instituţie, pentru că ne-am propus să oferim publicului o imagine coerentă despre Festivalul Enescu şi despre potenţialul de notorietate al acestui eveniment.
Dacă ne gândim că festivalul are 25 de zile, că au fost peste 160 de evenimente artistice, printre care peste 90 de concerte şi spectacole desfăşurate în şase locaţii, la care au participat peste 100 de solişti şi 65 de ansambluri, putem avea o imagine a ceea ce înseamnă implicarea echipelor de televiziune, cu atât mai mult cu cât sunt