Am condus, în premieră prin România, a doua generație a celui mai compact model din portofoliul producătorului bavarez. Seria 1 se inspiră tot mai mult de la Mini, mezinul marii familii premium a grupului BMW. Sursa: EVZ
1 /.
Deşi a crescut simţitor în dimensiuni, în comparaţie cu prima generaţie, Seria 1 rămâne cel mai compact model BMW. O alternativă mai încăpătoare la un Mini hatchback, modelul britanic transformat într-o surprinzătoare sursă de inspiraţie pentru gama bavareză.
Am testat, în premieră pe drumurile din România, noul BMW Seria 1. Versiunea 118i Sport, propulsată de un motor alimentat cu benzină de 1.6 litri.
Adaptare după Cooper S
Unitatea supraalimentată (ca oricare dintre agregatele amplasate acum sub capota acestui model), care livrează 170 de cai-putere şi 250 Nm (cuplu maxim) este împrumutată de la Mini. Pe Cooper S (un autoturism mai scurt cu 60 de centimetri, dar mai greu cu 15 kilograme!), inginerii au preferat o setare uşor diferită, cu 184 de cai-putere şi 240 Nm.
BMW a păstrat transmisia la puntea spate (Seria 1 a şi fost dezvoltată în paralel cu noul Seria 3), dar numai până la viitoarea generaţie, când apropierea celei mai mici game BMW de Mini va fi desăvârşită prin utilizarea unei arhitecturi comune, cu tracţiune faţă.
Comportament cameleonic
Deocamdată, caracteristicile de inspiraţie britanică etalate de Seria 1 sunt completate de prezenţa echipării "Urban Line", care permite personalizarea estetică a micului BMW după bunul plac al proprietarului, care poate opta pentru una dintre cele 6.000 de variante pregătite de producător.
După aproximativ o mie de kilometri petrecuţi la volanul noului 118i Sport prin România, am putut trage concluzia că micul BMW, în pofida valenţelor sportive, se distinge mai degrabă prin confortul oferit. Calitatea materialelor a crescut simţitor,