Românii plătesc 1,7 euro pe un litru de bere consumat la restaurant sau în puburi, de aproape patru ori mai puţin faţă de media celor 27 de state din Uniunea Europeană, arată un raport pe industria berii realizat de compania Ernst & Young şi publicat pe site-ul Asociaţiei Berarilor Europeni.
România se află pe locul trei în topul pieţelor unde consumatorii găsesc cea mai ieftină bere, atât în retail, cât şi în restaurante şi baruri, fiind devansată doar de Cehia şi Bulgaria.
Studiul prezintă pentru prima dată nivelurile de preţ din Uniunea Europeană pe una dintre cele mai competitive pieţe de consum, unde brandurile locale se luptă cu mărcile din portofoliul internaţional al unor giganţi precum ABInBev, SABMiller, Heineken sau Carlsberg.
Europenii din cele 27 de state membre ale UE au cheltuit anul trecut aproape 104 mld. euro pe bere, Germania fiind liderul detaşat al pieţelor europene cu vânzări de bere de peste 15 mld. euro în puburi şi 6,3 mld. euro în retail. Datele mai arată că spaniolii, slovenii şi greci sunt consumatorii europeni care preferă categoric consumul în restaurante, terase sau baruri, cei mai "casnici" consumatori europeni fiind letonii şi lituanienii.
Pe piaţa locală, consumul de bere a scăzut şi în 2009, dar şi în 2010, cu toate că preţurile continuă să fie printre cele mai mici din Europa (preţurile includ TVA, care în România este de 24% - printre cele mai ridicate niveluri din UE). Piaţa locală de bere este evaluată de Ernst & Young la aproape 1,8 mld. euro (valoare care include TVA), 72% din consum realizându-se acasă, o situaţie încurajată şi de faptul că România este una dintre puţinele pieţe pe care berea la PET deţine o cotă de aproape 50% din industrie.
Românii plătesc 1,7 euro pe un litru de bere consumat la restaurant sau în puburi, de aproape patru ori mai puţin faţă de medi