Magazinul IKEA din Băneasa a avut vânzări lunare de 300 de euro pe metru pătrat anul trecut, de aproape patru ori mai mult comparativ cu vânzările celui mai mare magazin al grupului Mobexpert, cel din Pipera, şi de şase ori mai mult faţă de rezultatele kika, relevă o analiză a ZF pe baza datelor existente pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Cu vânzări de 300 euro/mp lunar, IKEA bate media lunară a retailerilor de bricolaj (125 de euro), dar rămâne sub încasările lunare ale Metro, de exemplu, cel mai important jucător din comerţul local. Potrivit calculelor ZF, vânzările lunare pe metru pătrat ale Metro Cash&Carry sunt de peste 400 de euro (lunar). Acelaşi indicator este în cazul Mobexpert Pipera, cel mai mare magazin din grupul Mobexpert, de 76 de euro, în timp ce vânzările kika sunt de aproximativ 51 de euro.
Lupta celor trei retaileri în Capitală Vânzările lunare ale IKEA au fost calculate pe baza datelor existente pe site-ul Ministerului de Finanţe pentru compania IKEA România. Reprezentanţii retailerului spun că firma a fost înfiinţată în noiembrie 2010, iar până la această dată magazinul din Băneasa fusese operat de Moaro Trading. În martie anul trecut magazinul a fost cumpărat de gigantul suedez de la omul de afaceri Puiu Popoviciu, care deţinea franciza IKEA. Nu există informaţii publice legate de cifra de afaceri a Moaro Trading de anul trecut. Ultimele informaţii anunţate de IKEA se referă la perioada septembrie 2009 - august 2010 (anul de catalog al companiei) care sunt de 327,4 milioane de lei (inclusiv TVA). Magazinul a fost deschis în 2007 şi încă din primul an a livrat acţionarilor profit. În cele două luni din 2010 profitul a fost de 0,16 mil. euro. Pe piaţa din Capitală, IKEA se întâlneşte cu un retailer mai vechi, Mobexpert, care a deschis magazinul din Pipera, cel mai mare anul trecut după cifra de afaceri, în 2001 printr-o