De săptămâna viitoare, poliţia va patrula, pe Autostrãzile A1 şi A2, cu o Dacia Duster echipată cu o aparatură ce poate identifica maşinile furate după numărul de înmatriculare.
Poliţiştii îi mai spun şi Dusterul-robot, pentru că are dotări de ultimă generaţie, în valoare de peste 30.000 de euro. Piesa de rezistenţă de la bordul maşinii este „Sistemul de supraveghere video a traficului rutier", adus din Italia. Aparatura, în valoare de 22.000 de euro, este capabilă să găsească, în „lista neagră" a poliţiei, un autovehicul furat sau declarat cu probleme, chiar dacă infracţiunea s-a petrecut în alt stat din spaţiul Schengen.
Potrivit comisarului-şef Marian Zane, de la Poliţia Rutieră, în această listă sunt stocate numere de înmatriculare ale maşinilor furate pe teritoriul României sau cele care sunt implementate în sistemul SIS-Schengen. Ansamblul funcţionează după un sistem foarte simplu. Camera de luat vederi identifică zona plăcuţelor de înmatriculare şi citeşte numărul. Imaginile sunt transmise într-o unitate centrală. De aici, programul accesează automat baza de date şi le compară cu cele din „lista neagră". Dacă maşina apare ca fiind furată sau este dată în urmărire pentru alte probleme, sistemnul va emite un semnal sonor. Atunci echipajul va opri maşina respectivă în trafic şi va clarifica despre ce faptă este vorba.
Acesta este sistemul care identifică o maşină după număr
Amprente la minut cu Fingerprint
Acelaşi sistem are şi funcţie de recunoaştere a amprentelor digitale, printr-o simplă atingere a unui scanner. Comisarul Marian Zane a explicat pentru Adevărul că „Fingerprintul, este utilizat doar în situaţia în care o persoană nu poate fi identificată decât prin amprentare. Dacă nu are documentele asupra lui, un şofer poate fi verificat prin staţie, după nume şi alte câteva date pe care poliţistul le solicită. Dacă pers