Nivelul Dunării scade pe zi ce trece, iar apele scot la iveală epave uitate de mult sub ape. Atât autorităţile, cât şi hoţii de fier vechi vor să le valorifice.
Scăderea nivelului apelor Dunării a scos la iveală o parte din epava navei "Slatina", care s-a scufundat în vara anului 1990, în timp ce era acostată la Dana 35 a Portului Bazinul Nou din Galaţi. "Insula" de metal îi atrage pe hoţii de fier vechi, care, înarmaţi cu baroase, leviere, cleşti sau bomfaiere, se apropie cu bărcile de epavă şi încearcă să desprindă piese, flanşe, orice bucată de metal care poate fi vândută la un depozit de fier vechi. Uneori metalul ruginit cedează, alteori e muncă de Sisif. Autorităţile au demarat pregătirea operaţiunilor de ranfluare a epavei, adică de scoatere la suprafaţă a masei de metal, care costă aproximativ zece milioane de euro. Mai multe firme româneşti şi străine au depus oferte, acum fiind în curs evaluarea acestora. Faptul că acum o parte din epavă este deasupra apei, nu ajută prea mult la ranfluare, pentru că partea aflată la suprafaţă este nesemnificativă în raport cu blocul de metal, amestecat cu aluviuni, de sub ape. Este nevoie de scafandri grei, care să instaleze "lanţurile tăietoare" cu care epava să fie tăiată în bucăţi scoase la suprafaţă cu macarale plutitoare de mare capacitate.
Scăderea nivelului Dunării le-a fost folositoare autorităţilor portuare comuniste în 1983, în cazul altei epave celebre, cea a motonavei "Transilvania", scufundată tot în portul Galaţi. De câte ori scădeau apele şi începea să se vadă epava, în oraş apăreau apărea bancuri pe seama incompetenţei directorilor şi activiştilor care reuşiseră să scufunde o navă chiar în port. Lângă promenada de pe Malul Dunării. Pentru că în 83 apele Dunării scăzuseră foarte mult, comuniştii au dat ordin să fie tăiată toată masa de metal de deasupra apei, pentru ca la următoarele s