Noul SsangYong Korando, ajuns la cea de-a patra generatie dupa cinci ani de absenta totala de pe piata, a primit o caroserie noua si un design european, fiind desenat de Giorgetto Giugiaro.
Korando deschide noi orizonturi pentru producatorul sud-coreean de vehicule 4×4 SsangYong care pentru prima data trece la o caroserie tipica masinilor de sosea si renunta la cea pentru automobilele de teren.
Solutia adoptata schimba complet comportamentul crossover-ului, care devine mai usor (1.600 kg - 1.700 kg) si mai sportiv, insa pierde din capacitatile off-road. Noul Korando are suspensie independenta cu brat dublu McPherson pe fata si suspensie independenta multi-link pe spate.
Tractiunea integrala distribuie automat cuplul motorului pe cele doua punti, in functie de viteza de rulare si aderenta, existand posibilitatea de blocare in 50:50. Korando vine cu tractiune fata sau 4x4 permanent si dispune de programul electronic de stabilitate ESP, control activ anti rasturnare (ARP) si control de tractiune TCF.
Diferentialul central poate fi blocat pana la o viteza de 40 km/h. Unghiul de atac este de 22,8 grade, cel de degajare de 28,2 grade, unghiul de rampa este de 18 grade.
Noul Korando dispune de o singura motorizare Euro 5 (e-XDi200), un propulsor turbo diesel cu turbina controlata electronic de 2 litri ce dezvolta 175 CP la 4.000 de rotatii pe minut (rpm) si un cuplu de 360 Newton-metru intre 2.000 si 3.000 rpm. Distributia este pe lant. Se poate alege intre doua transmisii una manuala cu 6 trepte si una automata cu 6 viteze.
Consumul extraurban in timpul testului a fost de 7,2 litri, iar cel urban de 8,5 litri. La 80 de km/h in treapta a 5-a Korando are 1.800 de ture, iar in treapta a 6-a are 1.600 de ture.
Modelul de test cu transmisie manuala accelereaza de la 0 la 100 km/h in 10 secunde si atinge o viteza maxima de 180 km/