Piata de externalizare a serviciilor din Romania a evoluat chiar si in timp de criza, iar primele trei trimestre ale anului 2011 au dus la o revitalizare a acestui domeniu.
“Daca ne uitam la primele trei trimestre ale anului 2011, observam o dezghetare a pietei de externalizare, datorata si faptului ca exista un reviriment al economiei la nivel mondial. Cu toate acestea, situatia actuala nu reprezinta o garantie pentru urmatoarea perioada, care este caracterizata in continuare printr-un grad ridicat de incertitudine”, a spus , CEO Smartree Romania, furnizor de servicii de externalizare a activitatilor de salarizare si administrare de personal.
El a adaugat ca piata a devenit mai activa si in cazul companiilor romanesti, care sunt inca destul de conservatoare atunci cand vine vorba de externalizarea serviciilor.
“Pentru acestea, externalizarea nu face parte din cultura romaneasca si, din acest motiv, este nevoie de mai mult timp pentru a deveni un lucru obisnuit. Mult mai deschise sunt companiile multinationale, care sunt educate in sensul externalizarii si fac acest lucru de foarte mult timp. Cu toate acestea, si companiile romanesti au ajuns la un nivel la care vor sa optimizeze costurile si incep sa priveasca din ce in ce mai serios si aceasta optiune, mai ales zona de inchierere software pentru automatizarea operatiunilor de salarizare si administrare de personal”, a precizat CEO-ul Smartree.
1. Ati apelat pana in prezent la externalizarea unor servicii din companie? Da. Nu. Nu, dar intentionez. 2. Care considerati ca sunt principalele avantaje ale externalizarii? Eliminarea unor costuri. Cresterea focusului pe activitatile de baza. Cresterea perfomantelor. Transferul responsabilitatiilor.
Potrivit acestuia, in zona de munca temporara, exista o crestere a cererii datorata mai multor factori.
“Pe de-o parte, noile reglem