Intenţiile bune ale fondatorilor reţelelor de socializare au fost umbrite de cele ale infractorilor moderni, care le folosesc pentru a-şi găsi cele mai profitabile victime.
În urmă cu aproape o săptămână, Mark Zuckerberg spunea că noul Facebook va schimba viaţa utilizatorilor şi va arăta cine sunt aceştia cu adevărat. Cu siguranţă însă, fondatorul reţelei de socializare nu se referea la infractorii care se inspiră din informaţiile oferite de acestea. Astfel, utilizatorii foarte activi nu conştientizează că se expun riscurilor postând foarte multe detalii despre ei, avertizează un studiu citat de pubicaţia britanică „The Daily Telegraph".
Cele mai folositoare informaţii pentru hoţi, care există pe internet se referă la datele personale (adresă, locul şi data naşterii), precum şi cele referitoare la noile achiziţii (televizoare şi alte electronice). Datele despre posibile călătorii nu fac altceva decât să crească apetitul hoţilor. Chiar şi fotografiile postate pe Facebook sau de pe Twitter pot fi o adevărată comoară pentru infractori.
Motivul este că pozele făcute în interiorul casei le oferă hoţilor detalii despre sistemele de securitate folosite de proprietar şi indicii despre intrările secundare, care îi pot facilita accesul în locuinţă. Potrivit statisticilor, la o singură vizită, un hoţ devine mai bogat cu cel puţin 500 de euro. Modul de operare a fost dezvăluit chiar de hoţi prinşi în flagrant. „Trăim într-o lume a crimelor digitale, în care oamenii folosesc mediile de socializare pentru a avea acces la informaţii cu privire la posibilele victime", a declarat Richard Taylor, unul dintre spărgătorii condamnaţi.
Românii sunt precauţi
Infractorii americani au avut succes datorită reţelelor de socializare, pentru că oamenii le oferă şi cele mai mici detalii cu privire la adresă şi perioadele în care nu sunt acasă. Parole