Consilierii judeţeni nu sunt în stare să elaboreze un proiect pentru modernizarea aerogării
Din cele 21 de şedinţe ordinare şi extraordinare de Consiliu Judeţean organizate de la începutul acestui an la Iaşi, zece au vizat investiţia care ar trebui făcută pentru aducerea la standarde civilizate a Aeroportului Iaşi. La începutul anului, edilii s-au întâlnit pentru a accelera procedurile de expropriere a ieşenilor care au deţinut terenuri care se suprapun cu cele din proiectul de modernizare. Scandalurile dintre consilierii judeţeni
s-au iscat atunci când şefii judeţului au început să lucreze la documentaţia pentru accesarea fondurilor europene pentru modernizarea obiectivului, în valoare de 40 de milioane de euro.
Trei şedinţe pentru studii la Aeroport
În timp ce aerogara ieşeană rămâne în paragină, iar pasagerii care pleacă de la Iaşi se îngrămădesc în câţiva metri pătraţi, demnitarii s-au întâlnit ieri pentru a treia oară în luna septembrie doar pentru a se certa şi ameninţa. Aceştia nu se pun de acord să prindă bani în buget pentru întocmirea a două studii de fezabilitate care ar trebui să stea la baza cererii de finanţare. Astfel, reprezentanţii CJ doresc să facă un studiu pentru modernizarea şi prelungirea până la 2.100 de metri a pistei actuale, iar o parte dintre consilieri preferă un alt studiu pentru construcţia unei noi piste, de 3.000 de metri.
Ieri, majoritatea consilierilor au votat doar realizarea documentaţiei pentru o pistă de 3 kilometri. „Această hotărâre este ilegală. Voi face demersuri ca Aeroportul să fie preluat de Guvern având în vedere necesitatea proiectului şi acest blocaj“, a spus Constantin Simirad, preşedintele CJ Iaşi.
Scandal cu ameninţări
Simirad a anunţat ieri că-l va chema în instanţă pe consilierul Cristian Stanciu pentru că i-ar fi furat actele oficiale din bi