Poşta Română, aflată în plutonul primelor 10 firme de stat ca afaceri, cu un business circa 328 mil. euro, face parte şi din primele zece companii de stat cu pierderi, raportând în doi ani un minus de peste 70 mil. euro (300 mil. lei).
Cum poate un monopol, cu aproape 35.000 de angajaţi şi cu 7.000 de oficii care ajung în cele mai izolate cătune ale ţării să înregistreze pierderi? "Rezultatele financiare ale Poştei reflectă o continuă deteriorare începând din 2008. Dacă în 2007 compania era încă profitabilă, deşi cu o marjă a profitului operaţional de 2% faţă de o medie de peste 6% la nivel internaţional şi care poate ajunge şi peste 10-12%, din 2008 compania a trecut pe pierdere, deşi veniturile au crescut substanţial", spune Bogdan Belciu (foto), partener în cadrul PwC.
ZF a iniţiat o colaborare cu PwC prin care încearcă să scoată în evidenţă care sunt indicatorii care vorbesc despre slăbiciunile unui business de stat.
Poşta Română, aflată în plutonul primelor 10 firme de stat ca afaceri, cu un business circa 328 mil. euro, face parte şi din primele zece companii de stat cu pierderi, raportând în doi ani un minus de peste 70 mil. euro (300 mil. lei).
Cum poate un monopol, cu aproape 35.000 de angajaţi şi cu 7.000 de oficii care ajung în cele mai izolate cătune ale ţării să înregistreze pierderi? "Rezultatele financiare ale Poştei reflectă o continuă deteriorare începând din 2008. Dacă în 2007 compania era încă profitabilă, deşi cu o marjă a profitului operaţional de 2% faţă de o medie de peste 6% la nivel internaţional şi care poate ajunge şi peste 10-12%, din 2008 compania a trecut pe pierdere, deşi veniturile au crescut substanţial", spune Bogdan Belciu (foto), partener în cadrul PwC.
ZF a iniţiat o colaborare cu PwC prin care încearcă să scoată în evidenţă care sunt indicatorii care vorbesc despre slăbiciunile unui business de