Se vor ceda peste 50 la sută din acţiuni, deşi iniţial era vorba de numai 20 la sută
În 2008, Ministerul Transporturilor spera să obţină 1 miliard de euro
Proiectul de HG pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" SA şi a mandatului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru privatizarea a peste 50% din acţiuni, a fost aprobat luni de CSAT, condiţia impusă fiind aceea de respectare de către companie a nevoilor de transport în situaţii de urgenţă, precum şi a celor care derivă din angajamentele României în cadrul NATO şi în cadrul acordurilor cu Statele Unite ale Americii".
Guvernul s-a angajat faţă de Fondul Monetar Internaţional să vândă pachete minoritare de acţiuni la mai multe companii, inclusiv CFR Marfă, unde participaţia care ar fi urmat să fie cedată fusese stabilită la 20%.
În urmă cu o lună, surse guvernamentale declarau pentru Mediafax că Secretariatul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării a recomandat Ministerului Transporturilor să discute cu Consiliul Concurenţei implicaţiile privatizării CFR Marfă, în măsura în care pot exista riscuri pentru siguranţa naţională.
Potrivit acestora, Ministerul Transporturilor a solicitat CSAT avizul pentru proiectele de hotărâri de Guvern privind strategia de privatizare a CFR Marfă. Secretariatul CSAT a recomandat ministerului analizarea riscurilor pentru siguranţa naţională.
"Secretariatul CSAT a apreciat că, în faza de finalizare a avizărilor proiectelor de acte normative pentru privatizarea CFR Marfă, Ministerul Transporturilor trebuie să discute implicaţiile acestor operaţiuni cu Consiliul Concurenţei, în măsura în care pot exista riscuri pentru siguranţa naţională, în sensul stabilit de lege", au declarat sursele citate.
Surse din cadrul Consiliului Concurenţei au precizat atunc