După ce, în anul 2009, gradul de concentrare a pieţei asigurărilor din România la nivelul primilor cinci jucători din piaţă se dubla, ajungând la 41% comparativ cu anul anterior, în 2010 acesta a ajuns la 52,3% după consolidarea mai multor grupuri internaţionale prezente pe piaţa locală.
În continuare, cele două mişcări principale anunţate vor schimba imaginea TOP 5 nu numai prin intrarea în peisaj a unui jucător şi printr-o posibilă schimbare de lider, dar, mai ales, prin sporirea competitivităţii ofertei de produse şi servicii.
Astfel, OMNIASIG VIG a ocupat în 2010 a treia poziţie în piaţa asigurărilor non-life din România cu afaceri de 916 milioane lei, în scădere cu 17% faţă de anul anterior şi o cotă de 11% din piaţă.
BCR Asigurări VIG se poziţiona pe locul cinci în acelaşi clasament la finele anului trecut, cu o cotă de piaţă de 6,85% şi subscrieri de peste 522 milioane lei (circa 125 milioane EUR), cu 9% sub rezultatul din 2009. Aşadar, cele două companii cumulează afaceri de 1,44 miliarde lei la nivelul anului 2010, cu 300 milioane lei mai mult decât liderul pieţei asigurărilor din România, ASTRA Asigurări, care a încheiat anul trecut cu subscrieri de 1,1 miliarde lei şi o cotă de 12,85% din piaţă.
O fuziune aşteptată...
De asemenea, acţionarii societăţilor Ardaf şi Generali discutau de ceva vreme şi au concretizat recent fuziunea celor două societăţi. Noua companie, Generali România, devine astfel cel de-al 7-lea jucător de pe piaţa românească, cu o cotă de circa 7%.
Noua entitate va oferi toate categoriile de produse de asigurare, care vor fi vândute sub două branduri şi reţele de vânzare distincte, Generali Asigurări şi Aradf.
Această fuziune nu va aduce nici o schimbare pentru clienţii deja existenţi, care vor beneficia, în schimb, de servicii mai bune şi de o gamă mai largă de produse şi expertiză atât la nivel loc