Sursă de mare interes pentru căutătorii de comori profesionale, cum să scrii un brief de creaţie, ultimul punct, greşeală care uimeşte: „Fiind o persoană creativă, Directorul de Creaţie va şti de ce informaţii vor avea nevoie copyrighterii, directorii de artă şi designerii pentru acest proiect.”
Blogul lui nu dau nume, aprig cunoscător al departamentului de marketing, colcăind de revoltă interioară şi întrebări neformulate, eroarea persistă: „Să nu uităm abilităţile de copyrighter. Texte de PR, proiecte de naming şi sloganuri publicitare.”
Conversaţii peste conversaţii cu oameni care activează în atât de creativul domeniu al publicităţii, inflaţie de neştiinţă, copyrighter-ul rezistă.
Motiv să mă enervez. Nu am studii în publicitate, nu am fost dresată pentru a profesa în rândul jucătorilor de cuvinte, însă am avut întâlniri cu numitul copywriting. Am întreţinut relaţii neprotejate cu creativitatea, s-a lăsat cu gânduri plăcute, idei colorate, stres în căutarea mesajului potrivit. Acum sunt în perioada de abstinenţă.
Nu pot, însă, să nu îmi revărs nemulţumirea atunci când văd oameni cu pretenţii, în calitate de mari publicitari, nefăcând diferenţa între cei doi termeni. În primul rând, cred că trebuie să ai respect pentru ceea ce faci. Unde e toată stima pentru textele tale şi ceea ce concepi când tu, „natural born copywriter” , eşti prins în mrejele falsului prieten, copyrighter,adicătelea.
În al doilea rând, raţia zilnică de confuzie mi se dublează atunci când îmi dau seama că unii par să nu ţină cont de astfel de mutaţii de exprimare, atunci când îşi fac echipa. Dacă acesta este nivelul, atunci trebuie să ne reamenajăm intenţiile?
În ultimul rând, rămâne să ne-nţelegem. Copyright–ul cu toată familia sa ţine de drepturi de autor, proprietare intelectuală, este o formă de protecţie a lucrărilor originale ale unui autor. Copywrite