Ministerul Transporturilor a refuzat preluarea podului IPMC şi recomandă o rută permanentă care nu tranzitează municipiul - varianta ocolitoare. Şoferii maşinilor agabaritice vor fi direcţionaţi de la 1 octombrie către centura Constanţei pe itinerariul: bulevardul I. C. Brătianu - Valu lui Traian - Lazu, pe malul Canalului - Poarta 10 - Poarta 9 - Poarta 7 - Port # De asemenea, pentru a ajunge pe centură, maşinile de trafic greu vor putea utiliza şi cealaltă bretea a municipiului - bulevardul Aurel Vlaicu.
Printr-o adresă primită de municipalitate pe 13 septembrie, Ministerul Transporturilor, prin intermediul secretarului general Gheorghe Dobre, informează Primăria că nu poate prelua podul IPMC în urma hotărârii de Consiliu Local şi indică drept soluţie pentru scoaterea în afara oraşului a traficului greu centura Constanţei. În urma acestei adrese, reprezentanţii Primăriei au luat decizia folosirii variantei ocolitoare a Constanţei. Viceprimarul Decebal Făgădău spune că măsura se va lua de sâmbătă, 1 octombrie. „Începând cu data de 1 octombrie, nu vom mai avea trafic greu în municipiul Constanţa, decât cel care deserveşte zona industrială sau agenţii economici din Constanţa. În rest, toate camioanele şi tirurile vor circula pe bulevardul I. C. Brătianu şi se vor duce pe varianta ocolitoare a municipiului".
„IPMC - nesigur, Podul de la Butelii este praf"
Viceprimarul susţine că nesiguranţa rutieră a podului de la IPMC a determinat Primăria să ia decizia transferării traficului pe Pasajul Cumpenei sau Podul de la Butelii, aşa cum este cunoscut printre constănţeni. Doar că şi acesta a fost distrus, aşa cum reiese şi din expertiza comandată de autorităţi, iar recomandarea specialiştilor a fost reducerea traficului greu cu minim 50%, mai spune viceprimarul, care a explicat că singura soluţie este scoaterea tirurilor şi a camioanelor în afara oraşulu